OBIECTIVE SI PRIORITATI

1.Restructurarea sistemului de sanatate publica , cu accent pe:
1.1 reorganizarea spitalelor pe tipuri ,astfel:
- spitale pentru tratamentul afectiunilor acute , analiza criteriilor de eficienta, unitatile sanitare cu paturi din judetul Dambovita, functioneaza dupa noile structuri aprobate prin ordinul 334/2003, astfel: Spitalul Judetean, Spitalul Municipal Manastirea Dealu, Spitalul Orasenesc Moreni, Gaesti, Pucioasa, Titu,  CRMN – Gura Ocnitei , Sanatoriul TBC Moroieni,  CRS Voinesti ,  Serviciul judetean de Ambulanta;
- In cadrul sectiei de Psihiatrie a Spitalului Municipal M.Dealu , exista posibilitatea tratamentului pacientilor toxicomani;
- La momentul actual functioneaza 2 centre medico-sociale , in localitatile Bucsani si Niculesti iar incepand cu anul 2004, va ma functiona un C.M.S in localitatea Racari;
1. 2 pentru a asigura continuitate in activitatea medicala primara D.S.P Dambovita a aprobat functionarea mai multor centre de permanenta , astfel  4 functionand in urban si 5 in rural.
- Dotarile acestora sunt corespunzatoare, 2 dintre aceste centre ( Voinesti si Racari ) beneficiind de dotarile prin Banca Mondiala cu care au fost dotate centrele rurale de sanatate;
1. 3 Centrele urbane dispun de echografe, doua ambulatorii de specialitate functioneaza pe langa fiecare din spitalele orasenesti si pe langa spitalul judetean Targoviste, grija D.S.P fiind ca serviciile medicale acordate sa acopere un numar mare de specialitati si o calitate ridicata a serviciilor medicale prestate.
1.4 finalizarea restructurarii serviciilor in cadrul unitatilor sanitare cu paturi , in urma criteriilor de eficienta a acestora , a fost cuprinsa in ordinul 334/2003
1.5 in conformitate cu programul de guvernare D.S.P Dambovita agreaza dezvoltarea sistemului de ingrijiri medicale la domiciliu

2.   Eficientizarea sistemului de asistenta medicala ,prin :
2.1.  prin echipa specializata , D.S.P  a verificat realizarea echilibrului intre resursele alocate si costurile serviciilor medicale contractate si furnizate in functie si de indicatorii de performanta profesionali si economici.
2.2 conducerea D.S.P  , impreuna cu conducerile  unitatilor sanitare cu paturi, am incercat sa renuntam la anumite cladiri pentru a reduce cheltuieli de locatie si de regie. Astfel la spitalul Municipal M.Dealu , unitate la care activitatea medicala se desfasoara in 2 caldiri , urmeaza ca acestea sa fie concentrata intr-o singura cladire.
2.3 singura problema pe care o avem la ora actuala , este situatia cladirii in care functioneaza CMS Niculesti, aceasta cladire fiind revendicata de proprietari – procesul este curs.

3. Stimularea aparitiei si dezvoltarii asistentei medicale private , prin :
3.1 D.S.P  aplica cadrul normativ adecvat functionarii asistentei medicale private;

4 Implicarea activa a comunitatilor locale si teritoriale in administrarea si gestionarea unitatilor de sanatate publica preluate din administrarea Ministerului Sanatatii ;

5 Asigurarea transparentei in indeplinirea obiectivelor strategice , misiunilor si atributiilor ce revin D.S.P, in scopul prevenirii si sanctionarii actelor de coruptie, prin :

5.1 respectarea actelor normative;
5.2 publicarea anuala a bugetului de venituri si cheltuieli a tuturor unitatilor sanitare;

6 Cresterea responsabilitatii factorilor de conducere a unitatilor medicale, in exercitarea atributiilor functionale, prin :
6.1 am instituit  contractul de management pentru unitatile sanitare din sistemul public , care au fost semnate de catre toti directorii unitatilor sanitare;

7 Perfectionarea mecanismului economico- financiar pentru contractarea si decontarea serviciilor medicale de catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate.

8 Standardizarea practicii medicale, prin:

8.1 perfectionarea pregatirii profesionale a personalului medical.
8.2 Realizarea sistemului unic de raportare si centralizare a informatiilor priviind asistenta medicala si starea de sanatate a populatiei.

9 Intensificarea activitatii de control si evaluare:
9.1 D.S.P  a organizat controale tematice complexe profesionale si  financiar contabile urmarind indicatorii si standardele de performanta pentru evaluarea activitatii furnizorilor de servicii medicale;
9.2 Am derulat activitati de coordonare si indrumare, atat la unitatile sanitare cu paturi, ambulatorii de specialitate si cabinete medicale individuale;

10 Informatizarea sistemului de ocrotire a sanatatii pentru imbunatatirea calitatii asistentei medicale  si utilizarea eficienta a resurselor este una din principala preocupare de viitor ale conducerii D.S.P


11 Cresterea calitatii actului medical prin:

11.1. perfectionarea pregatirii profesionale a personalului medical;
11.2 cresterea responsabilitatii individuale a cadrelor medicale in exercitarea actului medical si sanctionarea incalacarii deontologiei profesionale;
11.3 stimularea atragerii personalului medical in zonele cu acoperire deficitara , acordandu-le beneficii salariale suplimentare;
11.4 prin echipe de control mixte, am evaluat , autorizat si acreditat periodic unitatile sanitare, in raport de performantele profesionale , calitatea serviciilor medicale furnizate si costurile aferente acestora.